Észak Olaszország, Urbino, 1979.február 16-án megszületik az eddig talán legismertebb motorversenyző: Valentino Rossi. Édesapja, Graziano Rossi szintén ezt a sportot űzte, de közel sem ért el olyan kimagasló eredményekket, mint később a fia. Már nagyon fiatalon a versenyzésre adta a fejét, de ekkoriban még négy keréken. 1990-ben junior regionális bajnokságot is nyert 100 köbcentiméteres gokarttal. 1991-től minimotorokon is versenyzett, végül a két keréknél maradt.
1994-ben már 125 köbcentiméteres kategóriában versenyzett az olasz bajnokságban. A Moto GP nyolcadliteres géposztályába 1996-ban került a gyári Aprillia csapathoz, ebben az évben az összesített 9-ik helyen végzett. A következő évben már magasan uralta a mezőnyt és a dobogó élére állhatott fel. Karrierje innentől felfelé ívelt, és megállíthatatlan lett. 1998-ben már a negyedliteresek között találhatjuk meg szintén gyári Aprillia csapatnál, ebben az évben második lett, csapattársa Loris Capirossi mögött. Az ezt követő évben már megint a dobogó legfelső fokáról integettet vissza szurkolóinak.
2000-ben már a Moto Gp-ben láthatjuk viszont, ahol a gyári Honda csapatnál kapott helyet, akkoriban még 500 köbcentiméteres, kétütemű motorokkal versenyeztek, ebben az évben második helyen végzett. A következő év már meghozta számára az újabb világbajnoki címet, így az utolsó 500 köbcentiméteres világbajnoki cím is őt ileti meg. 2002-től a szabálymódosítások miatt már négyütemű 990 köbcentiméteres motorral versenyzett, ahol szintén legelől végzett a Hondával, ezt a teljesítményt megismételte 2003-ban is. 2004-től csapatot vált és a Yamaha színeiben köszön vissza, egy YZR-M1 nyegében ülve. A világbajnoki cím ebben és az ezt követő évben is az ő nevéhez fűzödik. A 2006-os év elején technikai gondokkal küzködött, de így is esélyes volt a dobogó csúcsára, az utolsó futamon Valenciában azonban hibázott és elesett, így a második helyen végzett, még az első az amerikai Nicky Hayden lett. 2007-ben újabb szabálymódosításokat vezettek be, így az eddigi majdnem egy literes gépeket 800 köbcentiméteres motorokra cserélték le. Ebben az évben sem remekelt túl jól ugyanis sok gondjuk akadt a motor végsebességével, ezért a harmadik helyen végzett, még a második a sponyol Pedrosa, az első pedig az ausztrál Stoner lett. A következő évben ismét formába lendült és a dobogó legfelső fokára állt fel, ugyanúgy mint idén, 2009-ben, ezzel begyűjtötte a 9-ik világbajnoki címét is. Ebben az évben szerezte meg 100-ik futamgyőzelmét is a Holland nagydíjon.